Penerapan Pembelajaran Jarak Jauh dan Pelayanan Administrasi Melalui Internet di SD Tunas Bangsa Bekasi
Abstract
The Covid-19 pandemic has changed the way of life in society and also in the world of education. Learning outcomes are abilities possessed by students after they accept the teaching and learning process carried out by educators. Assessment of learning outcomes has the aim of knowing the extent to which the learning process has been running. Learning outcomes can be seen through scores or grades after students take a test or test. Learning outcomes are categorized into three, namely cognitive, affective, psychomotor. The learning outcomes of each student are different because they are influenced by many factors, including the school environment and family environment. The aims of this study were to: (1) explain the influence of the school environment on student learning outcomes with the application of distance learning, (2) explain the impact of internet-based administrative services on stakeholder satisfaction in SD Tunas Bangsa.
Abstrak
Pandemi Covid-19 telah banyak mengubah tatanan hidup bermasyarakat dan juga dalam dunia pendidikan. Hasil belajar adalah kemampuan yang dimiliki oleh siswa setelah ia menerima proses belajar mengajar yang dilakukan oleh pendidik. Penilaian hasil belajar memiliki tujuan untuk mengetahui sejauh mana proses pembelajaran yang telah berjalan. Hasil belajar dapat dilihat melalui skor atau nilai setelah siswa mengerjakan suatu tes atau ulangan. Hasil belajar dikategorikan menjadi tiga yaitu kognitif, afektif, psikomotoris. Hasil belajar setiap siswa berbeda karena dipengaruhi oleh banyak faktor yaitu diantaranya lingkungan sekolah dan lingkungan keluarga. Tujuan penelitian ini adalah untuk: (1) Menjelaskan pengaruh lingkungan sekolah terhadap hasil belajar siswa dengan penerapan pembelajaran jarak jauh, (2) Menjelaskan dampak pelayanan administrasi berbasis internet terhadap kepuasan pemangku kepentingan di SD Tunas Bangsa.